سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
پیاده روی اربعین لیبک عاشقان امام حسین علیه السلام

حوزه/ اگر علت عدم همراهی خانم، عدم اعتقاد به زیارت اربعین باشد، علت موجهی نیست و در این صورت نیاز نیست که آقا رضایت همسرش را جلب کند، اما اگر در زندگی زوجین به سبب این سفر زیارتی اختلاف ایجاد شود، قطعا بهترین کار همراهی برای حفظ اصل زندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پرونده شبهات اربعین، برنامه ویژه رسانه رسمی حوزه برای ایام اربعین می باشد که دو تن از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با حضور در حوزه‌نیوز به برخی شبهات اربعین پاسخ گفتند که در این شماره به انتشار پاسخ شبهه‌ای با موضوع «در چه صورتی رضایت زن برای زیارت اربعین همسر، ملاک نیست؟» از سوی حجت الاسلام رضا پارچه‌باف خواهیم پرداخت.

* شبهه

یکی از سوالات پر تکرار ایام اربعین همراهی زوجین در سفر زیارت کربلا است.

گاهی اوقات به علل مختلف سفر حاصل نمی‌شود و آقا مجبور است مجردی برود و خانم نمی‌تواند او را همراهی کند. ممکن است یکی از علت‌ این عدم همراهی‌ها بی‌میلی خانم باشد؛ در این صورت آیا رضایت خانم برای سفرش شرط است؟

به عبارت دیگر این خانم به سبب عدم التزام و اعتقاد به مبانی دینی میل به همراهی شوهر خود ندارد و حتی اگر سفرهای دیگر بود همراهی می کرد؛ در این جا، آیا لازم است که این آقا رضایت همسرش را با این شرایط فکری و اعتقادی جلب کند؟

* جواب شبهه

اگر علت مخالفت صرفا عدم تمایل به سفرها و زیارت‌هاست، بهتر است که ابتدا خانمش را راضی کند و از فضایل این سفر بگویید، حتی او را با خود همراه کند.

ما در سیره اهل بیت علیهم السلام داریم که همسرانشان را در سفرهای زیارتی مثل خانه خدا همراهی می‌کردند.

اما اگر صرفا علت عدم همراهی خانم، عدم اعتقاد به این گونه سفرها باشد، علت موجهی نیست و در این صورت نیاز نیست که آقا رضایت همسرش را جلب کند، اما اگر در زندگی زوجین به سبب این سفر زیارتی اختلاف ایجاد شود، قطعا بهترین کار همراهی برای حفظ اصل زندگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha